چگونه لپتاپ استوک را پیش از خرید تست کنیم؟
مجله اینترنتی راهنمای خرید با بروزترین مطالب دنیا و بررسی تخصصی و کارشناسی شده

آمار مطالب

کل مطالب : 55
کل نظرات : 5

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فروشگاه اینترنتی استوک لپ تاپ و آدرس stoktop.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : علی
تاریخ : سه شنبه 26 تير 1401
نظرات

تست سلامت ظاهری لپ تاپ استوک و دست دوم


قبل از اینکه سراغ سخت افزار لپ تاپ بروید، یکبار ظاهر لپ تاپ را چک کنید. نشانه‌ای از ضربه یا فشار روی آن وجود نداشته باشد. به پیچ‌های آن نگاه کنید که کاملا در جای خود قرار گرفته باشند. لولاهای متصل کننده نمایشگر به بدنه باید کاملا سالم و بدون ایراد باشند. حتما از سلامت ظاهری لپ تاپ مطمئن شوید، سپس سایر مشخصات آنرا چک کنید. قبل از این کار بهتر است با گریدبندی لپ تاپ استوک آشنا شوید. چون درجه کیفی لپ تاپ با ظاهر آن ارتباط دارد. چنانچه مایل به خرید لپ تاپ استوک هستید به شما لذت خرید در سایت آبیدر استوک به آدرس : https://abidarstok.com/  را پیشنهاد می‌کنیم. لپتاپ های استوک متنوع از برندهای مختلف در این سایت، بهترین فرصت ها را بر هر نیازی فراهم می‌کند.

تست سلامت صفحه نمایش لپ تاپ

برای اطمینان از سلامت صفحه نمایش لپ تاپ باید نکات زیر را بررسی کرد.

صفحه نمایش پیکسل نداشته باشد
صفحه نمایش پرش تصویر نداشته باشد
رنگهای صفحه نمایش واضح بود یا به اصطلاح رنگ صفحه نمایش در هم قاطی نشده باشد
برای تشخیص پیکسل در صفحه نمایش لپ ‎تاپ ابتدا چند صفحه رنگی به رنگ های سفید، آبی، سبز، قرمز و سیاه ایجاد نموده، سپس هر کدام از صفحات رنگی را به صورت تمام صفحه باز کرده و صفحه نمایش را کامل بررسی کنید. در صورتی که صفحه نمایش دارای پیکسل سوخته، پیکسل داغ و پیکسل گیر کرده باشد با بررسی صفحه نمایش بر روی هر کدام از صفحات فوق الذکر می توان آن را تشخیص داد.

پیکسل سوخته (dead pixel)

به پیکسل یا پیکسل هایی که در واقع خاموش شده اند و به رنگ سیاه درآمده اند گفته می شود. یک پیکسل سوخته در صفحه نمایش همواره به رنگ سیاه نمایش داده می شود. توجه داشته باشید که پیکسل سوخته به غیر از صفحه مشکی بر روی سایر صفحات قابل تشخیص می باشد اما پیشنهاد می شود برای تشخیص بهتر و کامل پیکسل سوخته بر روی صفحه نمایش، از صفحات با رنگ روشن تر و ترجیحا صفحه ی سفید استفاده کنید.

پیکسل داغ (hot pixel)

هنگامی که تمام ساب ‎پیکسل‎ها در هر شرایطی روشن بماند پیکسل داغ یا به اصطلح هاله به وجود می‎آید. در این حالت بدون توجه به رنگ تصویر در حال نمایش، تمامی ساب پیکسل ها به صورت همزمان روشن می مانند که نتیجه آن ترکیب رنگهای اصلی آبی، سبز و قرمز و ایجاد رنگ سفید پیوسته (یا هاله نوری ) می باشد. برای تشخیص بهتر و دقیق هاله بهتر است صفحه نمایش را با صفحه سفید تست کنید. با توجه به اینکه هاله نسبت به شدت روشنایی صفحه نمایش واکنش نشان می دهد، توصیه می شود که برای تشخیص دقیقتر هاله ( پیکسل داغ) نور صفحه نمایش را در حالت ماکزیمم (۱۰۰%) قرار دهید.

پیکسل گیر کرده (stock pixel)

اگر یک یا چند ساب پیکسل همواره روشن یا خاموش باشند بر اثر ترکیب ساب پیکسل های روشن، رنگ پیکسل به یکی از رنگ های قرمز، سبز و آبی و یا ترکیبی از یک جفت رنگ از رنگ های بالا در‎می آید که در اصطلاح به آن پیکسل گیر کرده یا پیکسل رنگی گفته می شود. توجه داشته باشید که پیکسل رنگی امکان دارد در یکی از صفحات رنگی نمایان نشود، توصیه می شود که صفحه نمایش را با صفحات سیاه، سفید، سبز، آبی و قرمز تست نمایید تا در صورت وجود پیکسل رنگی بتوان آن را تشخیص داد.

هارد

نرم افزار هارد تست (HARD DISK SENTINEL) را دانلود و اجرا کنید ببینید سلامت هارد چگونه است
در حالت عادی PERFORMANCE هارد باید ۱۰۰% باشد و سلامت هارد (HEALTH) نیز باید ۱۰۰% باشد
در طول زمان این مقادیر ممکن است کم شود , اما زمانی که شما یک لپ تاپ استوک میخرید سعی کنید به فروشگاه گوشزد کنید که سلامتی هارد ۱۰۰% باشد.البته ممکن است گاهی اوقات این دصد پایینتر باشد ولی توجه داشته باشید که  نباید هارد لپ تاپ  کمتر از ۷۸% سلامتی داشته باشه باشد

البته این عدد برای هاردهای HDD میباشد و برای هاردهای SSD  این میزان تا ۶۸% نیز قابل قبول میباشد
همچنین این برنامه تعداد روزهای کارکرد هارد و سرعت هارد را نیز نشان میدهد البته در صورتی که هارد از نوع HDD باشد
 ونیز بیشترین دمایی که هارد متحمل شده نیز در سمت چپ این برنامه و در زیر عبارت HEALTH  (سلامتی) نمایش داده میشود پورت ها 
پورتهای USB3 و پورتهای USB2  را با دو فلاش از دو نوع USB2 و USB 3 تست کنید
گاها پیش آمده که یک پورت توانایی خواندن USB2  را داشته اما نتوانسته USB3  را ساپورت کند و بلعکس
پورت های دیگر مثل HDMI , AUX , RG45 , DISPLAY PORT , SD CARD READER  را نیز تست کنید و از سلامت آنها مطمئن شوید

کیبورد

نرم افزار KEBOARD TEST را دانلود و اجرا کنید و تمام کلید ها را به ترتیب فشار دهید و ببینید که کلید ها سالم هستند . اگر به هر دلیلی یکی از کلید ها سالم نبود حتما به مدیر و مسئول فروشگاه اطلاع بدهید

تست درایو نوری

برای تست درایو نوری ما نصب ویندوز از روی یک سی دی یا یک دی وی دی را به شما پیشنهاد می کنیم. چون وقتی که شما یک لپ تاپ استوک را تحویل می گیرید همه ی قسمت های آن دست نخورده و تقریبا نو هستند. سعی کنید یک سی دی ویندوز را از طریق درایو نوری بوت کنید. اگر چنانچه مشاهده کردید که ویندوز از روی درایو نوری شما بوت نشد اول از همه از سلامت CD یا DVD خود اطمینان حاصل کنید سپس دوباره ویندوز خود را از درایو نوری بوت کنید.

اگر موفق نشدید بدانید که درایو نوری شما مشکل دارد و خراب است. خب لپ تاپ ما ویندوز ندارد و درایو نوری ما هم خراب است. چگونه ویندوزنصب کنیم. نگران نباشید. شما می توانید توسط یک فلش درایو یا مموری کارت ویندوز خود را بوت کنید.

وبکم 

دوربین لپ تاپ نیز یکی از بخشهایی است که باید تست شود

  • روی منوی استارت ویندوز کلیک کنید و عبارت CAMERA  را تایپ کنید
  • برنامه را باز کنید و ببینید که دوربین کار میکنید یا خیر
  • برای بعضی از لپ تاپ ها که د. دوربین دارن سعی کنید هردو را تست کنیدDVD RW:
  • یک سی دی را که حاوی اطلاعات میباشد وارد دی وی دی رایتر کنید و از آن یک نسخه کپی کنید در دستکتاپ قرار دهید . مطمئن شوید که این عملیات به صورت کامل اتمام می یابد
  • همچنین یک کلیپ نیز از داخل همان سی دی انتخاب و پخش کنید . مطمئن شوید که بدون گیر و بدون افت سرعت اجرا شود.

تست کردن Wi-Fi

برای وبگردی و انجام خیلی از کارهای روزمره ما به Wi-Fi لپ تاپ نیاز داریم. برای تست Wi-Fi کافی است لپ تاپ استوک خود را به مودم خود یا Hotspot گوشی همراه خود متصل کنید. اگر وصل شد و شما به اینترنت متصل شدید Wi-Fi شما سالم است. اما اگر وصل نشد معمولا درایور مربوط به آن مشکل دارد و باید درایور همساز به آن نصب شود اما اگر باز هم وصل نشد بدانید که Wi-Fi لپ تاپ خراب است.

تست بلوتوث

اکثر لپ تاپ های امروزی بلوتوث ندارند یا به ندرت در آنها دیده می شوذ. برای تست بلوتوث لپ تاپ اول درایور مناسب مربوط به آن را نصب کنید. سپس گوشی همراه خود را به آن متصل کنید و تبادل اطلاعات کنید. اگر تبادل اطلاعات و وصل شدن به گوشی بدون مشکل اجرا شد بلوتوث شما سالم است اما اگر چنین نشد بلوتوث لپ تاپ شما خراب است.

 



تعداد بازدید از این مطلب: 58902
برچسب‌ها: خرید لپتاپ استوک ,
موضوعات مرتبط: لپتاپ استوک , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به مجله اینترنتی استوک کالا خوش آمدید سال ٩٧ فروشگاه فروش لپ تاپ استوک آبیدر استوک با هدف تامین لپ تاپ استوک باکیفیت تاسیس شد. ما سعی کرده‌ایم با تامین لپ تاپ‌های استوک اروپایی و آمریکایی مرغوب، رضایت . حالا ما اینجا هستیم تا مشاوره و راهنمای خرید لوازم خانگی، خرید لپتاپ استوک، لوازم آرایشی، پزشکی و دندانپزشکی را با نظرات کارشناسانه بررسی و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود